קמטי הבעה ומילוי קמטים

שתפו את הפוסט עכשיו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

הקמטים וקמטי הבעה על הפנים שלנו הם לא רק סימני הגיל אלא גם תוצאה של מימיקה שלנו. לאנשים ש-"מדברים עם הפנים", מקמטים את המצח, את האף, צוחקים הרבה, קמטים וקמטי הבעה מתחילים להופיע בשלב מוקדם יותר בחיים.
אז מה הפתרון? הרי לא נתחיל עכשיו לשמור על פנים רציניות רק כדי שיישארו חלקות. טכנולוגיות ושיטות הקיימות היום בתחום הרפואה האסתטית מציעות מגוון פתרונות מידיים שמצד אחד יחליקו ויטשטשו את הקמטים ומצד שני יעשו זאת באופן טבעי. מה שפעם דרש מתיחת פנים, הפך היום לטיפול של כמה דקות בלבד, אחריו ניתן לחזור לאורח חיים רגיל.
את הקמטים בפנים שלנו בדרך כלל מחלקים לשני סוגים: קמטי הבעה פעילים וקמטים יציבים. קמטי הבעה פעילים הם אותם קמטים שנוצרים בעקבות הפעלת שרירי הפנים שלנו – כשאנחנו צוחקים, כועסים, מודאגים, נבהלים וכד'. בין הקמטים היציבים ניתן למצוא את הקמטים מצדי האף היורדים לכיוון הפה, קמטי השפיים וקמטים באזור הסנטר. הקמטים האלה נוצרים כתוצאה מכוח הכבידה.
שמתם לב לחלוקה נוספת של הקמטים? הקמטים הדינמיים נמצאים בעיקר בשליש העליון של הפנים שלנו ואילו הקמטים היציבים – בשני השלישים התחתונים. למה זה חשוב, אתם שואלים? פשוט כי הטיפול בשני סוגי הקמטים שונה. בקמטים שנמצאים בשליש העליון של הפנים משתמשים בהזרקות בוטוקס ואילו בקמטים שנמצאים בשני השלישים התחתונים משתמשים בחומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית, כגון ג'ובידרם או רסטילן.
אז מה בעצם ההבדלים בין כל החומרים האלה ואיך להגיע לתוצאה מיטבית תוך כדי שימוש בהם. לפני הכל, הכי חשוב – את ההזרקות יש לבצע את רופא מוסמך ובעל ניסיון, שמכיר היטב את האנטומיה של הפנים ויודע בדיוק באיזו נקודה יש להזריק כדי להחליק או למלא את הקמט הספציפי.
בואו נכיר גם את החומרים בהם משתמשים להזרקה.

בוטוקס

הזרקות בוטוקס כבר מזמן הפכו לשם גנרי להזרקות יופי, במשך שנים רופאי עור ומומחי רפואה אסתטית משתמשים בבוטוקס כדי לטפל בקמטים בהצלחה רבה. "בוטוקס" – שם מותג לרעלן שמופק על ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום.
עיקרון הפעולה של בוטוקס מבוסס על חסימה של אותות עצביים לשריר, כלומר השריר, אליו הוזרק הבוטוקס לא יכול להתכווץ, מה שגורם לקמט להירגע ולהשתחרר. לרוב משתמשים בהזרקות בוטוקס לקמטי מצח (כולנו רוצות מצח חלק, לא?), קמטים בין הגבות והקמטים הקטנים מסביב לעיניים. חשוב לציין, שאם הקמט נוצר בעקבות חשיפה לשמש או כוח המשיכה, הוא לא יגיב לבוטוקס. לפעמים משתמשים בבוטוקס גם באזור הסנטר, פינות הפה והצוואר.
הזרקת בוטוקס מתבצעת על ידי מחט דקה מאד, אורכת כמה דקות ואפילו לא דורשת אלחוש. את התוצאה במיטבה ניתן לראות אחרי שלושה ימים עד שבוע. אפקט הבוטוקס נמשך בין שלושה לארבעה חודשים. ככל שהשריר מתחיל לחזור לעצמו, הקמטים והקמטוטים מתחילים להופיע שוב, גם אם בגרסה יותר מעודנת שלהם.
כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר, מומלץ להימנע מאלכוהול כשבו לפני הזריקה, כמו כן, לא מומלץ ליטל מדללי דם ותרופות אנטי-דלקתיות כשבועיים לפני הטיפול, זה ימנע היווצרות של שטפי דם, אחת מתופעות הלוואי הנפוצות. אף על פי שמדובר בפרוצדורה מאד בטוחה, במקרים מעטים מאד מדווחים המטופלים על כאבי ראש ביום-יומיים ראשונים אחרי הטיפול או צניחת עפעפיים, תופעה זמנית שעלולה להופיע בגלל פיזור החומר לאחר הזריקה ולכן חשוב להקפיד לא לשפשף את האזור, כדי לא לפזר אותו עוד יותר.
חל איסור להשתמש בבוטוקס לנשים בהריון, נשים מניקות ובני ובנות פחות מ-18.

ג'ובידרם (Juvederm) ורסטילן (Restylan)

שני החומרים האלה שייכים למשפחת חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית. הם יעניקו לך מראה צעיר יותר ויעשו מה שפעם עשתה מתיחת פנים, אך בצורה טבעית הרבה יותר. הטיפול לוקח פחות מחצי שעה והתוצאות נשארות מספר חודשים. להבדיל מבוטוקס שמרגיע את השריר, חומרי המילוי, כשמם כן הוא, ממלאים את הקמט ומחליקים אותו. לעתים קרובות משתמשים בחומרי מילוי גם כדי להעניק נפח לאזורי פנים שונים – עצמות לחיים, קו הלסת, הסנטר או הרקות. אם השפתיים דקות, הזרקה של ג'ובידרם או רסטילן יכולה להפוך אותן למלאות יותר. את ההחלטה באיזה מהחומרים להשתמש על איזה קמט מקבל הרופא ולכן, כפי שכבר הדגשנו בתחילת הכתבה, חשוב מאד להגיע לטיפול במרפאה מוסמכת.
תופעות לוואי של הזרקות חומרי מילוי מזעריות וכוללות בין היתר שטפי דם ותגובה אלרגית. לכן, מומלץ מאד לפני הזריקה ליידע את הרופא על אלרגיות קיימות ולהפסיק ליטול מדללי דם ותרופות אנטי-דלקתיות. כמו כן, חשוב מאד לתאם ציפיות ולשאול את כל השאלות שעולות.

השאירי פרטים. נחזור אליך בקרוב!