עיצוב פנים באמצעות חומרי מילוי

שתפו את הפוסט עכשיו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

חומרי מילוי לפנים נועדו להחליף חומרי עור טבעיים ששחיקתם הטבעית, הביאה ליצירת קמטים. ד"ר קרן בן ארי מעוז עושה לכם סדר בעולם חומרי מילוי הפנים, מילוי קמטים בחומצה היאלורונית, ומסייעת לכם ללמוד על תהליך מילוי הפנים, רגע לפני שאתם מבצעים את הבחירה בו.

מדוע אנו זקוקים למילוי קמטים?

עור הפנים עובר תהליך של דילול כאשר הוא מאבד את סיבי הקולגן הטבעי שלו . תהליך המושפע כתוצאה מגורמים פנימיים כגון גיל וגנטיקה וגורמים חיצוניים כגון אקלים, עישון וקרינה (שיזוף).

כולנו מכירים את תופעת הפנים המבריקות והמלאות כאשר אנו צעירים. העור נשאר מלא ומוצק כתוצאה מחומר טבעי הנקרא חומצה היאלורונית שמושכת וקושרת מולקולות של מים – כתוצאה מכך, אנו מקבלים מראה מלא, מבריק ורענן באופן טבעי.

קמטים ושקעים בעור הפנים המופיעים ככל שגילנו עולה, אינם עוד גזירה הכרחית.עם כניסתם של מגוון אפשרויות של חומרי מילוי פנים-מילוי קמטים בחומצה היאלורונית או מילוי בחומרים אחרים, ניתן לבצע בחירה מקצועית מוצלחת , ולסתור את השפעותיו של הגיל.

מתי משתמשים בחומרי מילוי קמטים?

כיום יש בשוק הרפואי מלאי גדול של חומרי מילוי הזמינים על המדף, אנו מעדיפים לסווג אותם על פי השימוש האידיאלי הרצוי . חומר מילוי יכול לשמש כטיפול רלוונטי כאשר מתקיימים אחד או יותר משלושת התנאים הבאים:

  1. הופעת קווים עדינים על פני העור.
  2. הופעת קפלי פנים ובקיעים.
  3. אובדן נפח בתצורת הפנים.

עם הבחירה בחומר מילוי, אנו מעוניינים כי החומר יעניק נפח באופן מיידי ויישאר זמן רב ככל שניתן, אך בו בעת איננו רוצים עדויות על עור הפנים לתהליך ההזרקה.

לפיכך הבחירה בחומר המילוי הנכון צריכה להיעשות בחוכמה. לטיפול בקווים השטחיים ביותר, אלה המופיעים בדומה לחריטה עדינה על פני העור, נדרשת עבודה עדינה ומילוי עדין של הנפחים החסרים.

חומרי מילוי בעובי בינוני למשל, משמשים לטיפול בקפלי פנים ובסדקים עמוקים מזווית האף לפינת הפה. חומרי עומק בינוניים עשויים גם להיות יעילים מאוד עבור קפלים בצידי השפתיים שצורתם הקלאסית היא כלפי מטה, מזוויות הפה אל הלסת; היודעים גם בשם קווי "מריונטה". לקמטים אלו נדרשים חומרי מילוי עבים יותר מאשר לקמטים השטחיים אשר דורשים חומר מילוי דק.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים

יישום נוסף בתחום מילוי הפנים נועד למלא עיגולים שחורים מתחת לעיניים. לעתים קרובות, עיגולים שחורים הם תוצאה של אובדן שומן המתפיח את העפעף התחתון. על ידי הזרקת חומר מילוי לאיזור זה, מתבצע מילוי הנפח החסר וכך יש פחות הצלה ושיפור במראה העיגולים השחורים.

לעיתים קרובות ניתן להשתמש בחומרי מילוי שונים עבור אותו הפציינט, באזורים שונים.

תהליך המילוי- באמצעותו ניתן להשיג מראה רענן ומלא חיוניות בהליך פולשני הרבה פחות מאשר ניתוח מתיחת פנים.

ככלל, מילוי קמטים בחומצה היאלורונית הוא הנפוץ ביותר.

ישנן מספר אפשרויות לשיקום נפח הפנים ושימור צורתן המקורית ככל שניתן.

הטכניקה הטבעית המוכרת ביותר היא באמצעות שימוש בשומן של האדם עצמו. השומן מוזרק מיד לאחר שאיבתו ממקומות אחרים בגוף. כיום טכניקה זאת פחות נפוצה מכיוון שהתהליך מחייב זמן החלמה ארוך יחסית לעומת שימוש בחומרי מילוי. החומרים בהם נעשה שימוש כיום הם בעיקר חומרים מבוססי חומצה היאלורונית כגון juvederm, stylage,restylene.

מהם החומרים הפופולארים ביותר?

ישנם סוגים רבים של חומרי מילוי בזריקות הזמינים כיום. הקבוצה הפופולארית ביותר של החומרים עשויה מחומצה היאלורונית (רסטילן, Juvederm). חומצה היאלורונית הוא ג'ל שמקורו בגוף האדם עצמו, חומר זה סופח נוזלים ושומר על נפח תקין של העור.

מילוי קמטים בחומצה היאלורונית מבוצע בבטחה בקנדה ובאירופה כבר מאז 1996. שלא כמו חומרי מילוי רבים אחרים, חומצה היאלורונית היא חומר שבסיסו אינו לקוח מבעלי חיים ולפיכך אינו מלווה בגורמי סיכון כגון העברת מחלות מבעלי חיים או תגובה אלרגית.

השאירי פרטים. נחזור אליך בקרוב!