טיפול PRP לנשירת שיער והתקרחות

שתפו את הפוסט עכשיו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

אחד הטיפולים הפופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית כובש נישה נוספת – טיפולים נגד התקרחות ונשירת השיער. מי היה מאמין שהזרקות דם של עצמך לקרקפת יעזרו לשיער שלך להבריא ולהתחיל לצמוח מחדש? לא מדובר בפתרון פלא מידי, אל שיטה שהוכחה מחקרית ובעיקר אמפירית.

אחד מנקודות הטורפה במראה שלנו זו ההתקרחות. נשים וגברים רגישים אליה באופן זהה ומי שסובל מהבעיה בדרך כלל מנסה לא מעט שיטות טיפול כגון השתלת שיער, תוספות, הלחמה ופאות. לאחרונה נוסף לרשימה זו גם טיפול PRP, טיפול לא פחות ממהפכני המבטיח באמצעות סדרה של טיפולי מיקרו-זריקות לחזק ולעודד את צמיחת השיער על הקרקפת.
זה לא סוד שלגוף שלנו יש יכולת לרפא את עצמו וטיפולי PRP, המבוססים בדיוק על העיקרון הזה, משתמשים בגורמי גדילה טבעיים כדי לרפא ולחדש רקמות. למען האמת, לא מדובר בטכנולוגיה חדשה, השימוש בנוזל PRP (Platelet Rich Plasma) התחיל אי שם בשנות השמונים והיה מאד פופולרי אצל רופאי ספורט, שהשתמשו בהזרקות PRP לטיפול ברצועות מתוחות וקרועות ושרירים כואבים.
מבחינת המרכיבים, PRP זו תערובת של פלזמה (החלק הנוזלי של הדם) ושל הטרומבוציטים (הפלטלטים) המשחקים תפקיד חשוב בתהליכי החלמה טבעיים של הגוף ועשירים מאד בגורמי גדילה וחלבונים המסייעים בריפוי פצעים ופגיעות גוף פנימיות וחיצוניות. כדי להכין נוזל PRP, לוקחים מעט דם של מטופל ומעבירים אותו בצנטריפוגה למשך 10 דקות, שם מהירות סיבובית עצומה הדם מופרד לשלושה חלקים: פלזמה, טרומבוציטים ושאר מרכיבי הדם. מערבבים את הפלזמה ואת הטרומבוציטים ומקבלים PRP.
PRP נמצא בשימוש של רופאי עור ומומחי רפואה אסתטית כבר מספר שנים. אגב, בשנים אחרונות החלו להשתמש בו גם רופאי שיניים, במטרה להאיץ באופן משמעותי את תהליכי ההחלמה בטיפולים כמו השתלת עצם או הרמת סינוס.
השימוש ב-PRP לעידוד צמיחת השיער עובד על אותו עקרון. לאחר הפרדת הפלזמה והטרומבוציטים, מאלחש הרופא את אזור הקרקפת ומתחיל בסדרת הזרקות קטנות תת-עוריות באזורים בהם יש צורך בצמיחת שיער מואצת. הזרקות PRP מעודדת צמיחה של זקיקי השיער החדשים ומחזקים את הזקיקים הקיימים.
לפני שניגשים לטפל בהתקרחות ונשירת שיער באמצעות PRP חשוב לזכור שלא מדובר בטיפול פלא חד פעמי, שאחרי תצמח לך רעמה חדשה. זו סדרה של כמה טיפולים שמתקיימים בהפרש של מספר שבועות בין אחד לשני. כבר אחרי חודשיים-שלושה השיער ייראה מלא ועבה יותר מקודם. אף על פי שמדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית, מחקרים רבים מצביעים על שביעות רצון גורפת מהטיפולים. כמו כן, חשוב לזכור, ייתכן כי שישה חודשים אחרי סדרת הטיפולים יש צורך בטיפול תחזוקה וכמובן, כדי להגיע לתוצאות טובות עוד יותר מומלץ לשלב את טיפולי ה-PRP בשילוב של סוגי טיפול אחרים לעידוד צמיחת השיער.

תופעות לוואי

מדובר באחד הטיפולים הבטוחים לחלוטין, שכן להכנת נוזל ה-PRP משתמשים בדם של המטופל עצמו. לעתים רחוקות מעידים המטופלים כי הזריקות לאזור הקרקפת קצת כואבות, אפילו אחרי אלחוש. ניתן לטפל בזה על ידי משככי כאבים רגילים. מומלץ אחרי הטיפול לעשות מקלחת חמה, כדי להמריץ עוד קצת את הדם. כיומיים אחרי הטיפול יש להימנע משגרת טיפוח השיער הרגילה – צביעה, ייבוש עם הפן או שימוש בג'לים / שמנים.

השאירי פרטים. נחזור אליך בקרוב!